zondag 9 november 2008

Mannen, vrouwen en seks

Het moet er toch een keer van komen dat ik het over seks ga hebben hier. Dus waarom niet vandaag. Seks is een onderwerp dat ons allemaal bezig houdt tenslotte. Ontkennen helpt niet. Alleen zijn de meeste mensen er niet zo openhartig over. Jammer want ik ben wel nieuwsgierig. Dus moet ik vaak omzichtig te werk gaan om de benodigde informatie los te krijgen. Gelukkig biedt de literatuur vele mogelijkheden.

Ik lees nu een boek genaamd Passiespel. Dat gaat over een vrouw, getrouwd, twee kinderen. Haar leven is een sleur geworden en dan vooral haar seksleven. Ach gussie wie herkent het niet.
Nou bedenkt deze vrouw gezellig samen met haar man dat zij het met een andere man gaat doen. Hij vindt het geweldig om daar over te fantaseren. Kan ik me overigens niet voorstellen. Dus zij zoekt een minnaar en dat lukt. Wat ze er niet bij vertelt is dat ze die minnaar gevraagd heeft haar in te wijden in SM. Ja ja SM. Dat is niet alledaags. Daarmee doorbreek je op effectieve wijze de sleur, denk ik dan! Ik heb het boek nog niet uit dus ik weet nog niet hoe het gaat aflopen. Wel weet ik dat haar man er op een gegeven moment achter komt dat de minnaar vreemde opdrachten geeft aan zijn vrouw. Ze moet bijvoorbeeld altijd in een onderbroekje zonder kruis rondlopen. Bah vind ik pervers en onhygiënisch bovendien. Man wil dat vrouw er mee stopt. Doet ze niet. Hoe het verder gaat weet ik niet. Dan zijn er nog wat traumatische ervaringen uit haar jeugd over het gezin waarin ze opgroeide. Hoe die precies interfereren met de verhaallijn van SM is me ook nog niet helemaal duidelijk.
Maar goed zo kun je het dus oplossen.
Want met die sleur krijgen we allemaal een keer te maken denk ik.
Vooral als je wat langer bij elkaar blijft. Kijk en dat zijn nou van die vragen die ik mensen wel eens zou willen stellen. Doe ik niet natuurlijk.

En misschien valt het in de praktijk wel mee met die sleur. Ervaren mensen dat niet zo. Het is ook wel veilig, een vaste (seks)partner. En dan denk ik niet eens aan SOA's en andere enge ziektes.

Oké hoe zit het dan bij mij met die sleur? Daar kan ik heel kort over zijn. Die is er niet. Logisch als je bedenkt dat ik helemaal geen (seks) partner heb.
Ik hou me vooral bezig met seks als onderwerp.
Incest, prostitutie, verkrachting, dat soort dingen. De negatieve kanten van seks dus. Wat mij boeit is de vraag: waarom? Wat bezielt een man om seks te hebben met zijn kinderen? Waarom verkrachten mannen of gaan ze naar hoeren? Soms denk ik bij mezelf: 'seks maakt meer kapot dan je lief is'.
Er is veel onderzoek gedaan naar en geschreven over allerlei seksuele aberraties. Enerverend om kennis van te nemen maar de ervaringen van echte mensen zijn vele malen interessanter. Daar ben ik dus naar op zoek.

Wat ik ook graag wil weten is waarom schrijf je als vrouw zo'n boek als Passiespel.

Geen opmerkingen: