donderdag 21 mei 2009

Lady d'Arbanville

Een van de dingen die ik wel eens doe, op een zonnige namiddag ergens in mei, is nadenken over welke muziek ik op mijn begrafenis wil. Niet dat ik er zelf dan nog plezier van heb, dus denk ik ook een beetje aan de achterblijvers. Voor jullie moet het wel een beetje te genieten zijn.

Cat Stevens met Lady d'Arbanville: why do you sleep so still. Is wel toepasselijk want het gaat over Marianne Faithful die een zelfmoorpoging gedaan heeft en almost dead gevonden wordt. Cat was ooit dikke vriendjes met Marianne.
Tja t is maar dat je het weet.
Terug naar mijn begrafenis, tenminste als je daar bij wilt zijn. Dat zal niet voor iedereen die dit leest opgaan. Maar niet getreurd we gaan gewoon door.

Jacques Brel mag niet ontbreken. Ne me quitte pas of ligt dat er te dik bovenop?
Vin k toch wel heel mooi hoor. Anders Neige sur Liege ook goed en erg triest.
kijk het moet wel een beetje triest zijn op mijn begrafenis, tenslotte ben ik er niet meer. Nog enkele tips voor minder vrolijke liedjes.
Sad Lisa van Cat Stevens en je kunt natuurlijk putten uit mijn favorieten als Damien Rice, Leonard Cohen, Neil Young. Als het maar niet The end is van The Doors. Een prachtig nummer maar te cliché. En dat wil ik natuurlijk niet, dat begrijp je wel.
Hallelujah.

Geen opmerkingen: