donderdag 14 mei 2009

Jolene

Jolene I'm begging you please don't take my man
Please don't take him just because you can
Doe het niet Jolene ik zal je uitleggen waarom.
Voor jou is het zo gemakkelijk want....
Your beauty is beyond compare
Dat moet wel als je dit allemaal in huis hebt:
flaming locks of auburn hair
ivory skin and eyes of emerald green
en dan ook nog een smile like a breath of spring
en een voice soft like summer rain
And I cannot compete with you,
Jolene
logisch toch, had ik het maar dan wist ik het wel.

He talks about you in his sleep
dat wil je niet horen, hou je kop, vooral in je slaap!
There's nothing I can do to keep
From crying when he calls your name,
Jolene
snap ik best, vin k hartstikke stom van hem

And I can easily understand
How you could easily take my man
But you don't know what he means to me,
Jolene
Ook dat is niet moeilijk te begrijpen gezien het voorgaande

You could have your choice of men
But I could never love again
kijk nu wordt het pas echt tragisch
het zal je toch maar gebeuren
en dan is hij ook nog de enige
He's the only one for me,
Jolene
dat komt nooit meer goed

I had to have this talk with you
My happiness depends on you
And whatever you decide to do,
Jolene
Laat gaan die vent, wat heb je er aan als ie steeds met die Jolene bezig is?

Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
I'm begging you please don't take my man
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
Please don't take him even though you can.
Nou ja ik begrijp het wel, als je verder alleen moet blijven.
Valt ook niet mee.

Kijk is maak er nu wel weer de nodige spottende opmerkingen over, maar als je diep in mijn hart kijkt dan geloof ik Dolly Parton als ze dit zingt.
Ze doet het heel overtuigend.
En het kan ons tenslotte allemaal overkomen dat er een Jolene langskomt en wat dan?
Soms weet ik niet wat leuker is: alleen of met z'n tweeen?

Dit liedje van Dolly Parton heeft al heeeeeel lang mijn belangstelling
K vin het zo diep en diep tragisch, die tekst en die muziek.
Luister, ga naar youtube, luister en laat je hart spreken!

En daarna snel naar Leonard, halleluja. Dublin 2008.
Nee ik was er niet bij.
Spijt, spijt, had toch moeten gaan. Damien was er ook.

Je ziet, ik neem je graag mee op mijn muzikale daydreamtrip.
Laat me weten of je ervan genoten hebt.
Halleluja Jolene.

Geen opmerkingen: