zondag 14 december 2008

Vampieren

Zondagavond, gordijnen dicht, tv aan, licht gedempt, niet storen. Sinds kort zit ik op zondagavond weer aan de buis gekluisterd. En dat is niet omdat ik niet zonder Studio Sport kan. Nee, er is een nieuwe serie uit de US met een vampier in de hoofrol. Ik ben dol op vampieren. Ze hebben iets mysterieus. Het kan niet, vampieren bestaan niet. Maar toch als je er bij stilstaat, ze zijn op de eerste plaats onsterfelijk. Dat hebben ze gemeen met engelen. En dat element wordt in de verhalen ruimschoots uitgebuit.
Maar ze zijn ook scary. Kan niet missen. Wezens die leven van menselijk bloed.
Ach het komt allemaal terug in maar eigenlijk ben ik hooked vanwege het drama, een onmogelijke liefde tussen vampier en meisje.
Geef mij maar verhalen over onmogelijke liefdes. Daar kun je mij midden in de nacht voor wakker maken.
Kijken dus op zondagavond, Moonlight om 21.30 uur Net 5.

Geen opmerkingen: