vrijdag 19 december 2008

Kerstboom perikelen

Hoera hij staat. De kerstboom.
Dit jaar was ik niet te laat met de aanschaf van de groene boom voor in de huiskamer.
Vorig jaar stad en land afgebeld om nog een exemplaar op de kop te tikken. Zo ver heb ik het deze keer niet laten komen. Vanochtend ging ik vergezeld van Alex, mijn immer kritische kerstboom kenner naar 't oude stadje zoals wij de kern van Monnickendam noemen. Daar stuitten wij al snel op een aanbiddelijk boompje. Dus niet langer gewacht en overgegaan tot de aanschaf. En ons geluk kon niet meer stuk, ze wilden het geval gratis thuis komen bezorgen. Zo kwam hij dus in mijn huiskamer.
Wat wil ik nog meer.
Nou dat ie recht in de pot staat bijvoorbeeld.
Dit is echt geen gezicht, zo scheef als ie er bij hangt.
Achterdochtig als ik ben verdenk ik de winkel er van mij toch de boom geleverd te hebben die wij daar niet uitkozen omdat ie zo scheef stond. Deze heeft ook een heel andere kleur dan die we vanochtend uitzochten. mm wat nu?
Heel veel keuze heb ik niet. Hij staat nu hier en ik kan moeilijk naar de shop teruggaan en beweren dat dit niet de boom is die ik uitgezocht heb. Dus zal ik een andere oplossing moeten bedenken om hem enigszins rechter te krijgen. Ik ben bang dat het niet lang meer gaat duren totdat ik definitief besluit over te stappen op een kunstboom. Maar hij ruikt verrukkelijk, kijk en dat mis je dan weer met zo'n plastic ding. Want ergeren kun je je ook met het opzetten van een kunstboom heb ik ontdekt.

1 opmerking:

ESS zei

Als je een ku(ns)tboom aanschaft, zet ik nooit meer een voet in jouw woonkamer!