zondag 7 december 2008

Swaffelen

He he eindelijk, ik weet het. Nee dit wordt geen wrang stukje. Dit wordt een lichtvoetig vroijk intermezzo.
Swaffelen dus.
Kwam ik het woord al eerder tegen op Hyves: Souf swaffelt Alex.
Ik had geen idee wat het betekent. Durfde het ook niet te vragen. Ik voorvoelde blijkbaar toch een bepaalde betekenis die de ontvanger van de swaffel in verlegenheid zou brengen als ik er naar vroeg.
Maar nu, nu ben ik niet langer onwetend.
De Mare bracht uitkomst. Volgens dit Leidse Universiteits blad bestaat het woord al lang in de betekenis van heen en weer zwiepen. Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Swaffelen roept associaties op met heen en weer en met zwiepen. Mooi.
Maar, zo vervolgt de Mare, later kreeg het ook de seksuele betekenis “met de half-erecte penis ergens op slaan”.
Ai da's andere koek. Zie je het voor je Souf swaffelt Alex? Nou wil het geval dat ik beide persoonlijk ken en beste lezer ik kan je vertellen dat ze het niet letterlijk bedoelen die jongens, swaffelen.

Geen opmerkingen: