vrijdag 26 februari 2010

Joran en Sven

Het is kwart voor een vanmiddag als ik de Telegraaf opensla. Ik zit bij de kapper te wachten tot ik aan de beurt ben. 'Natalee snoof cocaïne en viel van het balkon" schreeuwt de kop van het artikel. Wat is dit, waar gaat dit over? Dan blijkt Joran weer een nieuwe bekentenis afgelegd te hebben. En je kent de Telegraaf, die is niet flauw als het om zulke zaken gaat. Ze hebben het ook deze keer weer groots aangepakt. De halve voorpagina is gewijd aan het verhaal van Joran. Mijn nieuwsgierigheid wint het van mijn afkeer van sensatiezucht. Nou ja als ik eerlijk ben, houd ik ook wel van een beetje sensatie. Begrijp me niet verkeerd, ik lees zelden de Telegraaf. Hoewel ik er vandaag achter kwam dat het geen slechte krant is. Ja je leest het goed, het is geen slechte krant.

Na het het enorme televisie succes twee jaar geleden, waarbij Joran ons wilde laten geloven dat hij wel betrokken was bij de dood van Natalee maar er verder niks mee te maken had, is het een beetje stil geworden. Het bleef wel en beetje rondzingen in mijn hoofd. Al daarvoor zelfs. Ik heb me vaak afgevraagd hoe het kon dat een meisje verdween zonder een spoor achter te laten. Zeker als ze vanaf het strand in zee gedumpt was. Dan maak je mij niet wijs dat er geen sporen zijn. Ook de huidige versie van Joran roept weer allerlei vraagtekens op. Waarom zijn van de gebeurtenissen zoals hij ze nu presenteert geen sporen gevonden. Misschien kijk ik teveel CSI, maar ik geloof er geen bal van dat er niks gevonden is.

Wat heeft dit nu allemaal te maken met Sven? Sven heeft toch geen meisje in zee of een moeras gedumpt? Wat was het nou Joran? Klopt, maar Sven ging wel de verkeerde kant op deze week. Ook een drama en wie was er nou fout? Joran of Sven? O nee Sven of Gerard? Of was het Peter? Volg je me nog? En dan is er nog Madeleine, die is ook nooit terug gevonden. Zoals gewoonlijk weer meer vragen dan antwoorden!

1 opmerking:

ESS zei

De Telegraaf is zeker geen slechte krant. Er is weinig ruimte voor nuance, en daar kun je wel of niet van houden, maar het is niet voor niets de grootste krant van Nederland denk ik zo...