zondag 7 februari 2010

Brief aan Bob

Beste Bob,

Het spijt me dat ik de laatste zo weinig aandacht voor je heb. Maar je weet toch dat vroeger of later zal blijken dat ik echt van je hou. Nee ik ben je niet vergeten ook al lijkt het dat ik nog slechts oog heb voor Willy, romance, DeVille. Je weet Bob ik ben niet vies van een portie sehnsucht en spleen, maar je weet ook dat ik een groot hart heb. Dat is alom bekend. En Willy, de arme ziel, hij heeft het loodje gelegd. Niet langer kunnen wij genieten van zijn flamboyante verschijning en ravissante optreden.
Jij hebt hem toch persoonlijk gekend. Ik weet dat hij je in de jaren zestig weleens tegen het lijf liep in NY. Maar misschien is je dat toen niet opgevallen. Verder mag jij je gelukkig prijzen dat met de roem die je al vrij snel ten deel viel. Ook al wilde je daar op een gegeven moment niks van weten. Hoezo motorongeluk? Je bent gewoon een tijdje van het toneel verdwenen, geef het maar toe. Ach ik begrijp het wel. Je betaalt een hoge prijs voor roem. Daar kan Willy over mee praten. Hoewel hij zich ook vaak miskend en onbegrepen voelde. Hij was nogal controversieel. Sommigen beweren zelfs schizofreen maar dat vind ik te ver gaan. Hij was wel grillig maar dat kan ik wel waarderen. Willy was veelzijdig en liet zich niet in een hokje stoppen. In Amerika schijnt dat geen pré te zijn. Hij voelde zich in Europa meer op zijn plek en had ook meer succes met zijn mix van muziekstijlen. Ach Bob wat zal ik zeggen, hij verdient het toch gewoon. Mijn aandacht. Misschien wil je me bij gelegenheid eens meer vertellen over het leven van Willy. Hoe zat dat nou met Lisa? Ik weet dat hij met zijn stem vele vrouwenharten heeft veroverd, maar hij liet wel duidelijk weten dat zij de liefde van zijn leven was. Toch schijnt het dat hij haar verlaten heeft voor ene Nina en dat zij zich toen verhangen heeft. Kijk dat zijn van die zaken die mij bezig houden. Hoewel het verder niet ter zake doet natuurlijk. Het gaat tenslotte om de muziek.
Ik ga afsluiten Bob, je blijft altijd a true love of mine.

xx



b

2 opmerkingen:

ESS zei

Arme Bob...

Jose zei

Het antwoord van Willy

http://www.youtube.com/watch?v=DMRJrZEd0G4