zondag 7 juni 2009

Stemmen

Ik voel me schuldig omdat ik donderdag niet gestemd heb. Ik wilde wel dat is het niet. Toch heb ik het niet gedaan. Ik zal je vertellen waarom. Ik zat al voor half acht, het tijdstip waarop het stembureau opgenging, in de bus naar Amsterdam. En omdat ik deze dag niet meer terugkeerde naar Monnickendam had ik geen gelegenheid om in mijn eigen woonplaats te stemmen.
Ik wist dit van te voren maar heb verzuimd om daar iets aan te doen.
En ik heb niemand gemachtigd om in mijn plaats te stemmen en geen stempas aangevraagd. Na bestudering van de bijgeleverde folder vond ik dat te veel werk. Ik kan niet meer navertellen welke stappen ik daarvoor allemaal moest zetten maar het was me te ingewikkeld.
Dus ging 4 juni op weg naar Noordwijk en had geen idee waar ik in Noordwijk ergens zou kunnen stemmen en of ik daar wel genoeg tijd voor had gezien het volle programma van die dag. Had ik geweten dat ik in Leiden op het station ook kon stemmen dan had ik die kans niet laten schieten. Nu wel dus. Jammer want het voelt alsof ik Wilders persoonlijk aan een verkiezingswinst geholpen heb.

1 opmerking:

ESS zei

Ik wist dat je in Leiden op het station kon stemmen. Als ik geweten had dat je naar Noordwijk ging, had ik het je verteld.