zaterdag 13 juni 2009

Lost

Ik kan bijna niet wachten tot 26 juni. Dan begint er een nieuw seizoen van Lost. Waar waren we gebleven aan het eind van het vorige seizoen? O ja, Jack heeft iedereen opgetrommeld om terug naar het eiland te gaan. Wij kijkers wachten in spanning af of dat ook gebeurt want er moet ook een overleden personage mee naar het eiland. Een fijne cliffhanger. Nou wil het geval dat ik op Internet al enkele afleveringen van het nieuwe seizoen bekeken heb en dus weet hoe het verder gaat. En daarom heb ik al een vaag idee dat ik seizoen vier beter vind dan seizoen vijf. Dat komt vooral door de vele tijdsprongen die er in de eerste afleveringen gemaakt worden. Ben heeft het eiland verplaatst vlak voordat iedereen het verliet en daardoor komt het eiland steeds in andere tijdzones terecht. Kun je het nog volgen? Waarschijnlijk niet als je niet ingevoerd bent in de thematiek van Lost. Maar die ga ik hier niet uitleggen want dan wordt dit stukje veel te lang. Wat deze serie zo boeiend maakt zijn de surrealistische verhaallijnen. Een vliegtuig stort neer ergens in de Pacific en de passagiers komen op een eiland terecht. En dan begint het gedonder. Ah je moet gewoon zelf kijken. Als je Twin Peaks leuk vond dan is Lost een goeie keuze. Nog 14 nachtjes slapen en dan zit of beter gezegd lig ik weer voor de buis.

1 opmerking:

ESS zei

Mmm, seizoen 5 is ook heel goed hoor! Elke week denk je weer: oooooh, wat gaat er nu toch weer gebeuren?!