vrijdag 3 oktober 2008

Spel

Fortis en ABN Amro overgenomen door de Nederlandse staat.
Het moet nu echt niet gekker worden.
De ene reddingsopertatie is nog niet afgekoeld of de volgende staat alweer op 't vuur. Waar houdt dit op? Wanneer stoppen die grote jongens met fikkie stoken?

Bij manouvres zoals we de laatste week gezien hebben, vraag ik me af hoe die ondernemingsraden erin staan? Ik denk dat de ondernemingsraden er nauwelijks bij betrokken zijn geweest, het ging zo snel. Maar ze zullen er niet blij mee zijn vermoed ik.

En hoe zou het zijn om bij zo'n club ambtelijk secretaris te zijn?
Ik mag de medezeggenschap graag zien als een spel. Er zijn natuurlijk spelregels maar je moet het allemaal niet al te serieus nemen. Een beetje relativeren kan geen kwaad. Daarom zou ik wel eens een kijkje bij die ondernemingsraden willen nemen.
Kijken hoe daar het spel gespeeld wordt.
Hoewel ik nieuwsgierig ben, kom ik toch niet in de verleiding om bij een bank te solliciteren. Waarom niet? Ik weet het niet maar ik voel me niet zo thuis tussen die mannen in pakken, voor wie geld verdienen op de eerste plaats komt. En saaaaaai, volgens mij weten ze bij een bank helemaal niet meer wat spelen inhoudt.
Maar goed mijn nieuwsgierigheid wil ik toch bevredigen. Dus misschien ga ik binnenkort op onderzoek uit en ga ik infiltreren bij Fortis of ABN Amro.
Ga je mee?

Geen opmerkingen: