vrijdag 17 oktober 2008

Hallelujah

Hallelujah alweer een week voorbij. En omdat dromen bedrog zijn, heb ik mijn vorige blog maar weg gehaald.
'HALLELUJAH'
"Hou je mond nou toch eens Leonard met je hallelujah, je leidt me af. Hoe kan ik zo nu een beetje logisch nadenken wat toch wel nodig is als je een samenhangend stukje wilt schrijven."
Het is raadzaam om tijdens het lezen van dit fabuleuze stukje tekst, de bijbehorende song van Leonard Cohen te beluisteren.

Nu het er op lijkt dat de kredietcrisis een beetje luwt, wil ik het nog even hebben over de ondernemingsraden van de banken.
Ik weet niet of het je opgevallen is in de kranten en andere media. Geen woord, geen letter over de ondernemingsraad.
Terwijl dat wereldje toch in rep en roer is. De zeggenschap is overgegaan in andere handen, banen staan op de tocht om maar een greep te doen uit de ellende.
Kan me niet voorstellen dat er binnenskamers niks gebeurt en de OR niet allang aan de bel getrokken heeft. Is het niet interessant voor ons, geen nieuws?
Wel kwam ik een kort bericht tegen over de ondernemingsraad van de Ijsselmeerziekenhuizen in Flevoland. Die heeft een leuke actie op touw gezet. Iedereen krijgt meer lucht!
HALLELUJAH

Ach en wee, het valt niet mee, zeker niet in de zorg. De problemen stapelen zich op, financiƫle tekorten, te weinig personeel, ongeschoold personeel, falende managers. De oplossing: een beetje efficiƫnter werken, minder praten en vergaderen en meer de handjes laten wapperen, besluiten nemen en daarvoor verantwoordelijkheid dragen, de juiste mensen in huis halen en niet degene die alleen maar mooie babbels en gebakken lucht verkopen.
HALLELUJAH

Zo, waarom ben ik eigenlijk nooit manager geworden?
Ik denk dat ik ook maar eens zo'n bureautje begin, je weet wel consultancy.
En dan voor veel geld bladiebla verkopen, ha ha!

Geen opmerkingen: