vrijdag 4 juni 2010

Zomer

De zomer barst met veel geweld los. En dan bedoel ik niet alleen het mooie weer! Zojuist vond ik in mijn tuin een gemolde duif. Terwijl ik de explosieve groei van de wisteria aan het bestuderen was, viel mijn oog op een bos veren. Bij nadere beschouwing bleek het een stuk van een vleugel te zijn. Verbouwereerd stond ik met dit duivenonderdeel in mijn hand toen mijn oog viel op de kop van het beestje. Ach get, dat lag daar zo maar, afgerukt. Verder vond ik nog de restanten van de andere vleugel. Altoos begaan met het lot der dieren, heb ik de kop begraven en de stukken vleugel in de grijze container gekieperd.

Ik vermoed dat een van de poezen die mijn tuin frequenteren de schuldige is. De natuur is hard. Gelukkig is het dit keer geen jong konijntje dat uit zijn hok geroofd wordt door een slinkse kat. Ik word nog kwaad als ik aan dat voorval van enkele jaren geleden terug denk. Toen werd een van de twee jonge konijnen die we hadden door een kat gekild en later door de eigenares teruggebracht gewikkeld in een theedoek. Ja daar hadden we wat aan. Houd die ellendige kat van je maar binnen.
Bah wat heb ik een hekel aan die moordlustige beesten. Gr, gr..

1 opmerking:

ESS zei

Opmerking 1. Enkele jaren geleden? Volgens mij is Snuftie de eerste echt al heeeeeeeeeeel lang geleden bruut vermoord.
Opmerking 2. Begaan met het lot van dieren, maar niet van katten? Ik zal je eens een zielig kattenverhaal vertellen. De kater van een vriendin van mij is een paar maanden terug doodgebeten door twee tekkels! Het gaat er hard aan toe in de dierenwereld.