zondag 6 juni 2010

Incarnatie


Zondag 6 juni


Nietsvermoedend stond ik in de haven op Marken een beetje rond te kijken bij Kunstinzicht. Plotsklaps zag ik een man lopen met lang zwart haar. Niks bijzonders ware het niet dat de man bijkans een incarnatie van Willy DeVille was. Hetzelfde lange zwarte haar, geverfd, en dezelfde snor, alleen het sikje ontbrak. Ik was perplex, zo sprekend leek de man op Willy.

Het was werkelijk fascinerend om te zien. Zou hij dit met opzet gedaan hebben, schoot het door mij heen. In een split second overwoog ik de man te vragen of hij Willy DeVille kende. Ik kon mij niet voorstellen dat dat niet zo was. Hoewel hij verder qua kleding geen overeenkomsten vertoonde met wijlen de muzikant, straalde hij op een andere manier een sterke gelijkenis uit. Ik kan niet verklaren waarom maar die indruk had ik.

Ik twijfelde en toen was het moment voorbij. Hij draaide zich om en liep terug in de richting waar hij vandaan kwam. Nog voordat ik een foto van hem had kunnen maken. Helaas anders had ik deze als bewijs bij deze blog kunnen voegen. Maar wie weet loop ik hem nog een keer tegen het lijf in Monnickendam.

Ik vervolgde ook mijn weg maar het voorval zette mij wel aan het denken. Een Willy DeVille lookalike is toch niet wat ik verwacht. Bij andere artiesten zoals Elvis Presley of Michael Jackson, kijk ik er niet vreemd van op. Maar bij Willy, nee daar past dat fenomeen voor mij niet bij.

Geen opmerkingen: