zondag 20 juni 2010

Beloofd

Belofte maakt schuld, dat zeiden mijn ouders vroeger al. Tja en ik heb beloofd een vrolijke blog te schrijven over een beesie. Je weet wel de AH gadget van dit WK. Albert wist ons een tijdje in spanning te houden. Alle andere supermarktketens hadden hun WK speeltje al lang gepresenteerd toen Albert met beesie op de proppen kwam. Een langwerpige uitvoering van de wuppie dacht ik bij de eerste tv reclame. Geen spectaculaire vondst. Tot ik vorige week op het station in Hilversum met the real thing werd geconfronteerd. Om half zeven 's avonds arriveerde ik met de automobiel vanuit Ermelo te Hilversum, alwaar ik de trein naar Amsterdam ging nemen. Hongerig na een lange vergadering besloot ik de AH to go te plunderen. Ik kom dan altijd in de verleiding om een zak chips te kopen of een andere vette hap. Maar niet deze keer. Uiteindelijk werd het een bakje fruitsalade, heel gezondheidskundig verantwoord. Vroeg de jongeman die mijn geld in ontvangt nam of ik een beesie wilde. Wat zeg je, antwoordde ik verbaasd. Of ik een beesie wilde. Nou ja vooruit dan, waarom niet dacht ik en kreeg een rood ding in mijn handen gedrukt. Het voelde heel erg zacht. En toen gebeurde het. Ik vond het leuk. Waarom kan ik niet uitleggen, maar het heeft waarschijnlijk te maken met de zachtheid van het ding. Een gevoel van blijdschap overviel mij terwijl ik naar het perron liep met mijn bakje fruit en beesie. De trein van 18.41 uur had een vertraging van ruim 10 minuten maar humeur bleef dankzij beesie goed.

Een vrolijke vertelling toch, beste lezer?
En dat terwijl ik in veel beter ben in het droevige compartiment.

Geen opmerkingen: