zaterdag 24 april 2010

Olijfboom

Een lang gekoesterde wens is in vervulling gegaan. Ik heb een olijfboom gekocht. Eigenlijk een boompje. Hij is nog klein, ongeveer dertig centimeter hoog. Maar over een paar eeuwen, als ik allang dood en vergeten ben, dan staat hier in Monnickendam een mooie olijfboom. Ze kunnen heel oud worden, deze bomen. Maar misschien niet in Nederland. Ons klimaat is niet ideaal. De winter te koud, de zomer te nat. Maar zo lang hij in een pot staat kan ik hem verplaatsen en in de winter op een beschutte plaats inpakken. Zodat hij geen last heeft van de vorst.
Ik ben natuurlijk erg benieuwd of er ook olijven aan komen. Waarschijnlijk wel, maar of ze ook te eten zijn is een tweede. Dat mag de pret niet drukken, ik ben nu al dol op mijn boompje.

1 opmerking:

ESS zei

Ik ben benieuwd, ik kom hem morgen bekijken!