donderdag 30 april 2009

600 keer

Vandaag wel 600 keer die zwarte auto boven op dat hek zien knallen.
600 keer?
Nou dat is misschien een beetje overdreven maar toch wel enkele tientallen keren. Net als die vliegtuigen, weet je nog.

Je vraagt je af, waarom? Waarom elke keer weer die schokkende beelden vertonen.
Bij sommige items zie je ze wel drie, vier keer achter elkaar.
Ik ben er tegen om elke keer maar weer die beelden te herhalen.
Moeten wij allemaal, net als de slachtoffers, die gruwelijke momenten steeds herbeleven?
Was het een zelfmoordactie van de dader?
Het begint er wel op te lijken.
En hoe moet het nu met de viering van Koninginnedag volgende jaar? Geef mij maar het ouderwetse defilé. Dat waren nog eens tijden. Slaapverwekkend was het maar het had ook een bepaalde aantrekkingskracht. Net als die hele Koninginnedagviering. Ondanks dat het me niet echt boeit, zet ik elk jaar weer de televisie aan en kijk. Toch eens onderzoeken waar die drang vandaan komt. Beetje kudde gedrag, vrees ik.
Maar de vrijmarkt heb ik achter mij gelaten!

Geen opmerkingen: