zaterdag 29 mei 2010

Lost..... again

Na ruim vijf jaar is er een eind gekomen aan de succesvolle serie Lost. Gisteravond zond Net 5 de extra lange slotaflevering uit. Nu is het echt over en uit met Jack, Hugo, Sawyer, Kate, John, Sayid, Desmond en de andere Lost personages. Het einde laat een beetje een triest gevoel achter. Een leegte...

Natuurlijk zijn niet alle vragen beantwoord, hoewel sommige mensen dat wel verwachtten. Ik niet. Mijn verwachting was, gezien de ontwikkelingen van het afgelopen seizoen, een meer apocalyptisch einde. Dat was het ook niet. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het vond.
Wat mij betreft was de serie eerder gestopt. Het verhaal sleepte zich maar voort, niets werd opgelost. Vooral dit laatste, zesde seizoen, kreeg ik het gevoel dat de serie te ver opgerekt was. De spanning was er af, de verhaallijnen te ver losgeweekt van het oorspronkelijk script. Dat zie je wel vaker gebeuren bij Amerikaanse series. Bij hoge kijkcijfers wordt het verhaal eindeloos uitgemolken.
Maar nu zijn we klaar met Lost. Misschien was het de bedoeling dat we ons een beetje verloren voelen na de laatste episode. Dat is dan gelukt.

Geen opmerkingen: