dinsdag 18 mei 2010

Geneesmiddelenonderzoek

Meedoen aan geneesmiddelenonderzoek is niet eng. Dat heb ik vandaag ontdekt. In de trein van Amersfoort naar Amsterdam. (Het is echt geen weggegooide tijd die dagelijkse treinreis)
En het is goed voor de mensheid.
En je houdt er ook nog veel geld aan over.
Dus ja ik denk er nu serieus over na.

In Hilversum kwam er een jongen tegenover mij zitten. We raakten in gesprek over zijn studie en van het een kwam het ander. Zoals dat gaat. Hij studeerde aan de VU, bestuurswetenschap of zoiets. Hij kwam uit Groningen vertelde hij mij. Daar had hij een keuring ondergaan voor een geneesmiddelenonderzoek. Mijn interesse was gewekt. Eindelijk kon ik iemand uithoren die het aan den lijve ondervonden had.
Hij verzekerde mij dat het totaal ongevaarlijk is. Je krijgt een hele lage dosering van het medicijn. Het komt er eigenlijk vooral op neer dat ze kijken hoelang het spul in je lijf circuleert. Soms moet je wel eens overgeven, antwoordde hij, toen ik vroeg of je niet misselijk werd. Maar wie zit daar mee? Verder is het gewoon chillen. Je hebt zeeën van tijd en kunt flink studeren als je dat wilt, begreep ik van hem. Ik zou denk een paar boeken meenemen of een blog schrijven. Mmm misschien moet ik me toch maar eens aanmelden. Kijken of ik door de keuring kom met dat rammelende lijf van mij.

1 opmerking:

ESS zei

Dan kan ik je nu wel vertellen dat ik mij opgegeven heb voor een geneesmiddelenonderzoek deze zomer. (geen grapje)