vrijdag 8 januari 2010

Klassiek

Ondanks eerdere berichten heb ik toch een goed voornemen voor 2010. Vaker naar klassieke muziek luisteren. Vorige week zaterdag was ik op zoek naar radio 6 die alleen via Internet te ontvangen is, toen ik op radio 4 stuitte. De klassieke zender. Ik bleef hangen, geboeid door het pianistenuur met Alain Planes die enkele stukken van Chopin speelde. Nu moet ik toegeven voor een mooi stukje piano kun je mij midden in de nacht wakker maken. Maar al luisterend besloot ik om vaker naar klassiek te gaan luisteren. En dat goede voornemen probeer ik dagelijks in praktijk te brengen. Vandaag voerde mijn klassieke trip via de Short Stories van pianist Anatol Ugorski naar de opera Dido and Aeneas van Purcell.

When I am laid in earth
may my wrongs create no trouble in thy breast.

Remember me
but forget my fate....

Tragisch maar adembenemend mooi toch?
Hoe zat het ook alweer met Dido en Aeneas?
Is me enigzins ontschoten. Het was geloof ik wel een droevig verhaal.

Op you tube kwam ik nog een heel andere uitvoering tegen.
Alweer van Jeff Buckley.



We vergeten je niet Jeff.....

Geen opmerkingen: