vrijdag 4 september 2009

Suf

De rek is er een beetje uit. Je hebt het waarschijnlijk al gemerkt: het schrijven van originele en zinneprikkelende stukjes valt mij de laatste tijd zwaar. Zo maar ineens gaat het over een middagdutje. Wat een flauwekul. Suf en saai. Je kunt net zo goed over een kanariepiet in een kooitje schrijven! Dat is nog spannender.

Maar soms heb je van die periodes in je leven. Dan weet je het even niet. Op dit moment sta ik voor een dilemma. Verhuizen of niet. Of toch maar ander werk zoeken, dichter bij huis. Beide geen opties die ik snel en gemakkelijk kan realiseren. Ik weet het, het leven is niet gemakkelijk. Maar zeg eens eerlijk, zou jij ook niet willen dat het leven eenvoudiger was? Dat je niet zo vast zat aan keuzes die je gemaakt hebt? Daarom vind ik het zo moeilijk om te kiezen. Elke keuze impliceert dat een andere mogelijkheid verdwijnt. Ik hou het liefst alles open zodat ik kan doen wat mijn gevoel me op een bepaald punt ingeeft. Kan niet, mag niet. Word nou toch eens volwassen. Wat denk je wel.

Mijn uitweg?
Van alles een beetje doen. Dus en een huis zoeken in Amersfoort en solliciteren in Amsterdam.
Of is dat te laf en slap? Als het een niet lukt dan heb ik altijd nog een alternatief achter de hand. Wie niet sterk is moet slim zijn!

Geen opmerkingen: