zondag 8 maart 2009

Statement

"Kleding zegt veel over iemand. Ook over degenen die zeggen dat ze er niets mee hebben. In de kleren die iemand draagt, ligt een statement" aldus Dries van Noten in het Parool van zaterdag 7 maart. En Dries heeft gelijk! Dat geouwehoer over mode en zo, het kan me gestolen worden. Maar toch heeft Dries gelijk want uiteindelijk zegt de kleding die je draagt wel veel over wie je bent. Ik zou het graag ontkennen maar dan lieg ik. En liegen doe ik liever niet. Niet dat ik de waarheid nooit geweld doe, dat ook weer niet. Soms kun je niet anders. Of is dat een zwak excuus?

Ook al wil je het niet liegen moet soms, net als kleren aantrekken. Je kunt het natuurlijk proberen om zonder kleding door het leven te gaan maar dat zal je niet mee vallen. Niks ten nadele van die mensen die er een levenstijl van maken. Lijkt me trouwens helemaal niks, de hele dag naakt rondhuppelen. Is zo koud, brr. Doe mij maar wat praktische laagjes textiel die ik naar believen aan en uit kan trekken. Wist je trouwens dat kleding uit trekken in het bijzijn van anderen in de top 5 van ergernissen staat. Kan me niet voorstellen. Wat is er nou irritant aan iemand die een kledingstuk uittrekt in jouw aanwezigheid. Ik heb daar totaal geen moeite mee, zolang het maar geen complete stiptease wordt.
Dus je bent gewaarschuwd, ik trek weleens een kledingstuk uit in gezelschap.

Wat dat kleding statement betreft: less is more is mijn motto. Waarbij je dan niet moet denken dat ik zomer en winter zeer luchtig gekleed ga. Dat dan weer niet. Maar sober en onopgesmukt zo zou ik het eerder willen noemen. Kijk dat is nou mijn statement!

See you, all dressed up!

O ja, vandaag heb ik besloten om mijn kleding voortaan weer (ja let op weer) bij Zeeman te kopen als een statement tegen al die dure merken.

Geen opmerkingen: