vrijdag 18 december 2009

Back in time

We gaan terug naar 1978. Ga je mee op deze tijdreis in het verleden?
Babylon by bus, signed Bob Marley.

Ruim dertig jaar later wordt deze tour herdacht met optredens in den lande. Morgen in Amsterdam. Ik ben er niet bij. In 1978 wel, in Heerlen of Sittard. Weet ik niet meer.
In het voorprogramma Herman Brood and his Wild Romance met een gastoptreden van Nina Hagen. History. Ik krijg buikpijn als ik er aan terugdenk. Wat was het leven mooi toen . Alleen besefte ik dat niet.

Beide, Bob en Herman, hebben ons verlaten. Maar gelukkig hebben we you tube.
http://www.youtube.com/watch?v=BgUMw1d_V3s

Wonderlijk, in 1978 had ik geen idee dat ik ooit nog eens terug zou kijken naar deze periode via een medium als you tube. De veranderingen zijn wel erg snel gegaan. Wat blijft is de muziek die nog steeds even krachtig is als toen.
Wonderlijk ook om te zien dat ik reggae geweldig vond en een paar jaar later helemaal uitzinnig werd van Mink Deville. De stap lijkt groot maar is als je er bij stilstaat kleiner dan je denkt. Wat BoB en Willy verbindt, hoewel hun muziek zo anders klinkt, is de pijn die ze er mee uitdrukken. En dat is toch weer universeel.

Op de terugweg na het concert regende het heftig. Met bakken, om angstig van te worden. In een Fiat 500 reden we in een sukkeltempo terug naar Tilburg. Een lange weg ....... Exodus, in een historische nacht. Positive vibration.

Geen opmerkingen: